1 Ekim, Cumartesi / 1st Oct, Saturday 

20.00
MSGSÜ Çağdaş Dans Anasanat Dalı, Bomonti
MSGSÜ Contemporary Dance Department, Bomonti

Nancy Naous Arab Baharı olaylarını yoğun bir şekilde yaşadı. Umudun yükselişi ve sonrasında gelen şiddet, vahşet, parçalanan hayatlar. Tüm bunlar arasında bir imge onun dikkatini çekmişti: isyan eden direnişçilerin gergin bedenleri, ona bir an dabke dansçıları gibi görünmüştü. Nancy, geleneksel dabke dansından ilham alarak  şiddetin bedenlerimize yerleşmiş yansımalarını araştırıyor. Dabke hareketleri -ayağın yere sertçe vurması, sıçramalar, omuzların titremesi- folklorik bağlamlarından ayrıştırılıp çağdaş kelime dağarcığı ile birleştiğinde Arap dünyasını sallayan sarsıntıları ‘anlatan’ güçlü ve etkili bir dil yaratıyor.

Nancy, Arap dünyasındaki güncel olaylar üzerine koreografik denemesinde soruyor: Bir koltuğa serilmek mi yoksa harekete devam etmek mi? Ve seçimini yapıyor: bu pabuçlar yürümek için.

Online bilet için: https://biletiva.com/event/G3458

Süre: 50 min
Dil: Arapça, Türkçe & İngilizce Altyazılı
Konsept ve Koreografi: Nancy Naous
Performans: Dalia Naous, Nadim Bahsoun
Özgün Müzik Kompozisyon: Osloob ve Pablo Szapiro
Sahne Tasarımı: Cynthia Zahar
Kostüm Tasarımı: Sidonie Floret, Bshara Atallah
Işık Tasarımı: Alexandre Vincent

Ortak Yapımcılar: The Arab Fund for Arts and Culture ( AFAC), Culture Ressource (Al Mawred Al Thaqafy), Young Arab Theatre Fund ( YATF), Ministry of Culture – Lebanon.

Micadanses – Paris and CND – Pantin desteğiyle

Fransız Kültür Merkezi işbirliğiyle

 

Nancy Naous has lived intensely the events of the Arab Spring. Hope has raised, but also the escalation of violence that has followed, the bloodshed, the lives mowed down. One image has particularly marked her: the tensed bodies of the rebellious protesters who suddenly appeared to her as dabke dancers. Inspired by this traditional oriental dance, Nancy Naous explores the resonance of violence that can reside in our bodies. Once freed from their folkloric aspect/sense and combined with contemporary vocabulary, the movements of dabke – the clogging or battering movement of the feet, the jumps, the vibration of the shoulders – compose a powerful eloquent language that “tells” the convulsions that are shaking the Arab world.

In this choreographic essay around the current events in the Arab world, Nancy asks: ‘To remain prostrated on a chair or to keep moving?’ And she has chosen: the shoes are made for walking.

For online tickets: https://biletiva.com/event/G3458

Duration: 50 min
Language: Arabic with English Subtitles
Conception and Choreography: Nancy Naous
Performed by: Dalia Naous, Nadim Bahsoun
Original Music Composition: Osloob and Pablo Szapiro
Scenography: Cynthia Zahar
Costume Designer: Sidonie Floret, Bshara Atallah
Lights: Alexandre Vincent

Coproductions: The Arab Fund for Arts and Culture ( AFAC), Culture Ressource (Al Mawred Al Thaqafy), Young Arab Theatre Fund ( YATF), Ministry of culture- Lebanon.

With the support of Micadanses – Paris and CND – Pantin

In collaboration with Institut Français à İstanbul

 

NANCY NAOUS

Beyrut’taki Güzel Sanatlar Enstitüsü’nde tiyatro alanındaki eğitiminden sonra Lübnan’ın ilk fiziksel tiyatro kolektiflerinden Studio 11’in kurucuları arasında yer aldı.

Eğitimini Paris’te sürdüren Nancy, Fransa ve Lübnan arasında gidiş-gelişlerinde birçok farklı sanatsal etkileşim ve işbirliği içine girdi: Marsilya’daki ZINC / ECM, Anne Le Batard (Compagnie Ex Nihilo), the Collective Shams gibi. Daha sonra ise şiddetin bedendeki yansımaları üzerine kendi çalışmalarını yapmaya başladı.

2007’de 4120.CORPS adlı çağdaş dans topluluğunu kurdu. Nancy’nin Lübnan’ın tarihiyle dopdolu olan eserleri, kendi kimliğini ve yaşam deneyimini sürdürürken cografi etiketleri aşmaya çalışıyor.

After graduating from theater studies at the Institute of Fine Arts in Beirut, Lebanon, Nancy created with other fellow artists one of the first Lebanese physical theater collective “Studio 11”.

She pursued her studies in Paris and throughout her round trips between France and Lebanon, she multiplied her artistic encounters and collaborations: with the ZINC / ECM in Marseille, Anne Le Batard (Compagnie Ex Nihilo), the Collective Shams … then begins to develop her own projects around the resonance of violence in the body. In 2007, she founded her contemporary dance company 4120.CORPS. Imbued with the history of Lebanon, the creations of Nancy Naous try to preserve her identity and life experience while aspiring to overcome the geographical affiliation.